Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu
KŘÍHOVÁ, Johana
Tématem této práce je prozkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu. V teoretické části práce je popsán konstrukt vztah k vlastnímu tělu (body image) a výsledky dosavadních výzkumů, které propojují body image s arteterapií. Za účelem zkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu byl veden výtvarný kurz se zaměřením na vztah k vlastnímu tělu, jehož průběh je v práci detailně přiblížen. Součástí popisu průběhu kurzu je i odůvodnění výběru výtvarných technik a témat. S každým z účastníků byl po skončení kurzu veden individuální rozhovor. Artefakty 2 účastníků byly zpracovány kazuistickou formou s cílem přiblížit možné proměny ve vztahu k vlastnímu tělu, ke kterým došlo v průběhu kurzu. V práci je diskutována vhodnost jednotlivých technik a témat pro práci se vztahem k vlastnímu tělu.
Zpracování tématu Adam a Eva u studentů arteterapie
JEŽKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá motivem Adama a Evy v tvorbě studentů arteterapie. Cílem práce je prezentace způsobů zpracování Adama a Evy (akvarel) a současně prezentace interpretačního potenciálu tohoto tématu. Integrovaný výzkumný design předpokládá zmapování akvarelů s námětem Adama a Evy. Cílem kvantitativní části výzkumu je zjistit časté a případně originální způsoby zpracování tématu. Tato část výzkumu je doplněna kvalitativní částí, kterou tvoří interpretačními potenciály jednotlivých fází biblického příběhu, interakcí mezi postavami a méně častými zpracováními Adama a Evy při arteterapeutickém zadání. Výzkum tak obsahuje deskripci, která je doplněna možnou explanací. Interpretace je pouze možnost, kterou lze nabídnout klientovi, nikoliv daný fakt. V kvalitativní části výzkumu budou rozebrány polostrukturované rozhovory s autory vybraných artefaktů (proč zachytili tuto fázi příběhu, jak se jim pracovalo s daným tématem při interpretacích atd.). Zjištěná data navazují na prezentaci interpretačního potenciálu výtvarného znázornění tématu biblického příběhu - Adam a Eva v kontextu arteterapeutické práce.
Využití arteterapeutických přístupů při výuce výtvarné výchovy na 1.stupni ZŠ
KNĚZOVÁ, Michaela
Práce pojednává o výtvarném vzdělávání na základní škole a o jeho propojení s arteterapií. Uvádí se požadavky na žáka a stanovení úspěšnosti, o fenoménu výtvarného projevu a jeho znacích v dětském projevu, komunikaci ve výtvarném projevu a ve výchově, imaginaci, vývoji výtvarného projevu a kognitivním vývoji dítěte a krizi ve výtvarném projevu. Dále pokračuje seznámením s východisky, přístupy a metodami arteterapie. Podrobně se zabývá projektivně intervenční arteterapií, která je založena na výtvarném ontogenetickém pojetí, její metodikou a metodikou používanou při vedení ve výtvarné výchově. Stručně pojednává o artefiletice, která je jedním z přístupů ve výtvarném vzdělávání. Dále v praktické části seznamuje s konkrétním využitím arteterapie s žáky během výuky výtvarné výchovy formou kazuistiky a popisu výtvarné činnosti. Popsána jsou témata zadávaná při výtvarném vedení a též různé alternativy metodického vedení a hodnocení posunu ve výtvarném vývoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.